„Tunnis ei mängi! Või hoopis vastupidi?“


Kunstiõpetuse tunnikava

Sihtgrupp: III kooliaste
Maht: 2 tundi  + kodutöö
Teema: „Tunnis ei mängi! Või hoopis vastupidi?“

Eesmärk:                  
Tutvada animatsiooni olemusega
Luua paariminutine animatsioon



Ülesanne: Taskust leitud asjadest mõelda välja lugu, millest teisel tunnil tehakse animatsioon. Kodutööna pildistamine. Pilte võiks olla vähemalt 80

Väljundid:
Õpilane
teab animatsiooni eriliike
leiab loovülesandes erinevaid lahendusvariante ja isikupäraseid teostusvõimalusi
kasutab loovtöös digitaalseid tehnoloogiaid (digikaamera, telefon, arvuti)



Põhimõisted: mängufilm, animafilm, pildistamine, kaader,

Õppematerjalid:
Fragment filmist „Kevade“: http://www.youtube.com/watch?v=xsLpCLuFlNE  (alates12.06min)
Näited animatsioonist:
Meetodid: demonstratsioon, diskussioon, rühmatöö

Tunni käik:

Tunni käigu tabel

I tund
AEG
TUNNI OSAD

Märkused
Märkida ära ka igale tegevusele planeeritud aeg.
Õpetaja tegevus
Õpilase tegevus

TUNNI ORGANISEERIMINE
3 min
(õppevahendid, tervitus, silmside, tähelepanu)
Tunni alustamine, tervitamine jm tunni alguse tegevus


HÄÄLESTUS
10 min
Näitab fragmenti  filmist „Kevade“.
Peale vaatamist ühine diskussioon  Tootsi taskus olevatest asjadest (mis seal oli, milleks üht või teist võis tal vaja minna).

„Mida nende asjadega võiks teha?“

Näitab animafilmi.

Mille poolest erinesid need kaks vaadatud filmi?

Vaatavad filmi.

Arutelu.






Pakuvad, mida võiks teha

Vaatavad animafilmi

Diskussioon nähtud filmide erinevustest










ÕPPIMINE
17 min
Animatsiooni olemus.


Mis on sinul taskus?
Mõtle välja lugu, kus tegelasteks on sinu taskus olevad asjad.
Pane oma loole ka pealkiri



Õpilased võtavad oma tasku(te)st välja seal olevad asjad.




Grupitöö. 2 või 3-liikmelised grupid
REFLEKSIOON
15 min
Juhendamine vastavalt vajadusele.




Koduse ülesande andmine, et järgmisel tunnil saaks edasi töötada
Tegelaskujude loomine, loo mõtlemine
Õpilastele peab selgeks saama, mis neil on vaja teha, et järgmisel tunnil edasi saaks töötada.

Kodune töö: Pildistamine, piltide tõmbamine arvutisse (võimalusel) või mälupulgale, et järgmisel tunnil saaks jätkata animeerimisega (Movie Maker)


Vahendid:  taskutest leitavad asjad, fotokas või telefon, mälupulk, arvuti ja Movie Makeri tarkvara.





Hindamiskriteeriumid:

Väljund
Väga hea
Hea
Rahuldav
Halvasti
Teab animatsiooni eriliike

Teab animatsioon eriliike, oskab tuua näiteid ja nimetada tuntumaid loojaid.
Teab animatsiooni eriliike.
Teab animatsiooni põhimõtet, kuid ei oska nimetada erillike
Ei tea animatsioonist midagi
leiab loovülesandes erinevaid lahendusvariante ja isikupäraseid teostusvõimalusi

Leiab loovülesandes erinevaid lahendusvariante ja isikupäraseid teostusvõimalusi, läheneb tööle loominguliselt ja fantaasiarikkalt
leiab loovülesandes erinevaid lahendusvariante ja isikupäraseid teostusvõimalusi

Üritab näite sarnaselt või teiste järgi töö kaelast ära saada.
Ei suuda midagi välja mõelda
Kasutab loovtöös digitaalseid tehnoloogiaid (digikaamera, telefon, arvuti)

Kasutab loovtöös digitaalseid tehnoloogiaid (digikaamera, telefon, arvuti), oskab neid oma kasuks erinevalt käsitleda.

Kasutab loovtöös digitaalseid tehnoloogiaid (digikaamera, telefon, arvuti)

Pildistab telefoniga, kuid ei oska pildistatud failidega edasi toimetada
Ei kasuta digitaalseid tehnoloogiaid



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.