Esimese kodutöö juhend

Blogi kasutamise ja postituse vormistamise juhend asub SIIN.


Tunnikava


Mis on tunnikava?

Tunnikava kujutab endast täpset kirjalikku materjali, mille õpetaja vormistab iga tunni ettevalmistamise käigus, et viia läbi väljunditele orienteeritud õppetund. Tunnikavas kajastub kogu tunni tegevus nii õpilase kui õpetaja seisukohalt võetuna.




NB! Kirjuta tunnikava järgmises järjekorras, siis on kõik tunnikavad ühtemoodi!



Kunstiõpetuse tunnikava


Sihtgrupp: Vali oma sihtgrupp, kellele antud tunnikava on mõeldud.


Maht: Mitu tundi teemat käsitlete.


Teema*: Teema on kujutamisainestik, töö pealkiri (nagu etendusel, raamatul jms), mis tekitab asja vastu esmase huvi, annab tööle arusaadava emotsionaalse konteksti ja avab sisu. Pealkiri võib olla atraktiivne, kujundlik, intrigeeriv, poeetiline jne. Teema annab kogu tegevusele põhjenduse ja seob hulga erinevaid õppeprotsessi ja õppesisu elemente üheks tervikuks. Teema on vahend, ettekääne, mis võimaldab käsitleda valitud õppesisu, konkreetset õppeprobleemi (stiili, terminit - n kaasaegne kunst, vormiprobleemi jne). Ideaaljuhul sunnib teema end märkamatult peale, lausa tingib töös mingi aspekti arvestamist. Teema valimiseks peab kindlasti olema eesmärk, väljundid, õppesisu ja ülesanne. Mitte segi ajada teemat ja ülesannet!

NB! Palume luua oma teema sellele sihtgrupile, kuhu te koolitusel registreerusite!

Eesmärk: Tunni laiem eesmärk – miks te seda üldse õpetate.


Ülesanne*: Ülesandes kirjeldatakse, mida täpselt teha tuleb. Ülesanne esitab nõuded, tingimused, mida tuleb arvestada. Ülesande esitamine on piirangute seadmine, nende tingimuste esiletoomine, mille poolest see konkreetne ülesanne erineb mingist teisest ülesandest. Võib juba ära märkida eksponeerimised, dokumenteerimised jne.


Väljundid: Mida õpilased selgeks saavad, mitte rohkem kui 3-4 väljundit.
Vaata abimaterjale!
Väljundipõhise hindamise slaidid


Põhimõisted: (kui neid on)


Õppematerjalid: Milliseid õppematerjale kasutate, raamatud, lingid, pildid jne.


Meetodid: Milliseid aktiivõppe meetodeid kasutate - diskussioonid, paaristööd, grupitööd jne.


Tunni käik: Selge ja kergesti jälgitav – tunni organiseerimine. Tunni käigu planeerimisel võib kasutada järgnevat tabelit.

Vaata ka abimaterjale:
Tunni käigu tabel

AEG TUNNI OSAD

Märkused
Märkida ära ka igale tegevusele planeeritud aeg. Õpetaja tegevus Õpilase tegevus
TUNNI ORGANISEERIMINE (õppevahendid, tervitus, silmside, tähelepanu)


HÄÄLESTUS (Eesmärgipüstitus, motiveerimine, olemasolevate eelteadmiste väljaselgitamine, kodutöö kontroll, sissejuhatus).


ÕPPIMINE (Meetodid). TEA! MÕTLE! LOO!


REFLEKSIOON (Teadmiste rakendamine, kokkuvõte, hinnangud,(tulemuste ja protsessi hindamine), järeldused, teema laiendus (kodutöö), uute eesmärkide püstitamine.



Kodune töö: (kui on)


Vahendid: Milliseid töövahendeid kasutate.


Hindamiskriteeriumid: Soovitavalt tabelis, vastavalt väljunditele
*Teema ja ülesande kirjeldus on kohandatud materjali põhjal: Anu Tuulmets “Tunni- ja töökavaga seotud mõisted kunstiõpetuses”. Kunsti ja muusika õpetamisest. REKK 2005



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.