Moodne muinasjutt


Moodne muinasjutt

Sihtgrupp: 11. klass
Maht: 5 ainetundi + kodutöö
Teema: Moodne muinasjutt

Eesmärk: rakendab loovas eneseväljenduses erinevaid kunstilisi väljendusvahendeid ja tehnilisi võtteid; oskab uudishimulikult ja loovalt tõlgendada ning lahendada probleemilahenduslikku ülesannet.

Ülesanne: lähtuvalt eesmärgist loob pisimänguasjadega muinasjutulise animatsiooni, kasutades tehnilisi võtteid, põhjendades valikuid.

Väljundid: 
  • Püstitab iseseisvalt loomingulise ülesande, koostab piltkava. 
  • Lahendab probleemi loovalt, valmistab animatsiooni vähese abiga. 
  • Esitleb oma loomingut, toob välja olulise, analüüsib ja teeb järeldusi.
Põhimõisted: animatsioon, autoriõigus.

Õppematerjal:
lingid animatsioonidega:
lingid autoriõiguse selgitamiseks:

Meetodid: diskussioon, ajurünnak, lühiarutelu.


Tunni käik:
Aeg
Õpetaja tegevus
Õpilase tegevus
Märkused
      1. tund
Sissejuhatus teemasse.

Tea!
Häälestus
Vestlus tulevase teemaderingi sissejuhatuseks. Õpetaja küsimused õpilastele.
Õpilaste osalemine vestluses. Küsimustele vastamine. Diskussioon.
Animatsioon, eetika, autoriõigus.
Tund arvutiklassis.
Õppimine
Õpetaja suunab linkidele, mis seotud autoriõigusega.
Õpetaja selgitused, kuidas kasutada Creative Commons litsentse ja millised erinevad variandid on kasutusel.
Õpetaja näitab animatsiooni tutvustavat videoklippi.
Õpilaste iseseisev uurimine, teemaga tutvumine.
Õpilased lahendavad õppeülesande otsides YouTube´ist ja Flickr´ist CC litsentsiga videoid ja pilte.  
Õpilased jälgivad animatsioone.
Creative Commons, animatsioon
Kokkuvõte tunnist
Mida teadsid varem?
Mida uut said teada?
Mida soovid veel teada?
Õpilased teevad kokkuvõtte õpitust.

Kodune ülesanne
Õpetaja tutvustab järgmise tunni ülesannet, kodutööks on õpilastel vaja valida väikesed mänguasjad (üllatusmunast, legod vms) ja need kaasa tuua.


     2. tund
Eelmises tunnis püstitatud teema meenutamine.

Mõtle!
Häälestus
Mis on meeles eelmisest tunnist? Õpetaja tutvustab õpilastele teemat ja eesmärke.
Õpilased tuletavad meelde õpitu.
Autoriõigus, eetika, animatsioon.

Õpetaja näitab õpilastele videoid õpilaste tehtud animatsioonidest.
Õpilased vaatavad videoid. Esitavad küsimusi nähtu kohta.
Animatsioon
Kodutöö analüüs
Õpetaja kontrollib töövahendite olemasolu.
Õpilased võtavad välja kodutööna valitud pisimänguasjad.




Õppimine
Õpetaja palub moodustada kolmeliikmelised rühmad.
Õpetaja jagab igale rühmale paberi A3 ja kirjutusvahendid (markerid)
Õpetaja selgitab tööülesannet, jagab töölehed, kus peal tööülesande täpsem selgitus.
Õpilased moodustavad kolmeliikmelised rühmad.




Õpilased järgides tööülesannet teostavad ajurünnaku.








Millist muinasjuttu saab läbi mängida olemasolevate mänguasjadega?

Õpetaja juhendab ja jälgib tööprotsessi.
Õpilased tööprotsessis, ideed kirjutavad ja joonistavad paberile.
Õpilased rühmas valivad tekkinud ideedest ühe parima.
Piltkava koostamine
Kokkuvõte
Õpetaja küsimused tööprotsessi kulgemise kohta. Mida oleks veel vaja teada, kaasa võtta?
Õpilaste vastused.

     3. tund
Tunni eesmärkide ja tegevuse tutvustamine.

Loo!
Häälestus
Töörühmade moodustamine.
Õpetaja jagab töövahendid.
Õpilased moodustavad rühmad.

Õppimine
Õpetaja selgitab animatsiooni tegemise põhimõtteid. Demonstratsioon. Õpetaja jagab tehnilised juhised, kuidas animatsiooni edukalt tehaõpilastele.




Kui õpilastel tekkis veel küsimusi saavad nad võimaluse täpsustamiseks ja küsimuste esitamiseks.


Õpetaja juhendab praktilist tööd.

Õpetaja aitab probleemide korral.
Õpilased tegelevad praktilise ülesandega.
Animatsiooni valmistamine.
Kokkuvõte
Kuidas said hakkama, millised probleemid tekkisid, kuidas neid lahendasid?
Õpilased teevad kokkuvõtte tegevustest. Lühiarutelu.
Koduseks ülesandeks laadida fotod mälupulgale.
     4. tund


Loo!
Häälestus
Tund arvutiklassis. Tunni eesmärgi tutvustamine.
Õpilastel kaasas fotod mälupulgal.

Õppimine
Õpetaja selgitab, kuidas töötab MovieMaker.


Õpilased laevad fotod arvutisse töötavad programmiga MovieMaker.
Vajadusel eemaldavad või korrigeerivad fotod, lisavad heli.
Vabavaraline programm

Õpetaja kontrollib töö kulgemist.
Õpilased näitavad õpetajale tehtud tööd.

Kokkuvõte

Õpilased teevad tunnist kokkuvõtte.

     5. tund



Häälestus
Tunni käigu tutvustus, lõpptulemuse nimetamine.


Õppimine
Õpetaja tutvustab ja reguleerib esitluste kulgemise korda.
Õpilased esitlevad kaasõpilastele oma animatsiooni. Selgitavad töökäiku, põhjendavad valikuid, toovad esile häid omadusi ja võimalikke tekkinud probleeme. Kaasõpilased võivad esitada küsimusi ja anda oma hinnangu valmistööle.
Õpilastööde esmaesitlused.
Hinnangulehed.
Kokkuvõte
Õpetaja teeb üldise kokkuvõtte teemast. Mida me õppisime?
Õpilaste hinnang töö õnnestumisele või ebaõnnestumisele. Tagasiside õpitust.


Kodune töö: ettevalmistused animatsiooniks, pisimänguasjade valik; fotode salvestamine mälupulgale.

Vahendid: pisimänguasjad, fotoaparaadid, vabavaraline programm MovieMaker, arvutipark, A3 paber, markerid, projektsioonitehnika.

Õppesisu katvus: Igapäevaelu tungimine kunsti, kunstiliikide piiride hajumine; fotokunst; videokunst; meediakeskkond; autoriõiguste probleemistik; käsitlevate teemade endast, oma kogemusest ja nüüdisajast lähtuv tõlgendamine; oma ideega sobiva väljendusvahendi valimine ja töö tegemine; töö esitlemine ja oma valikute põhjendamine.

Hindamiskriteeriumid:

Väljund

Hinne 5

Hinne 4

Hinne 3

Hinne 2

Märkused


Püstitab iseseisvalt loomingulise ülesande, koostab piltkava

Oskab ajurünnaku raames ideid genereerida, oskab teha olemasolevatest ideedest valiku, koostab sobiva piltkava.


Saab hakkama ideede väljamõtlemisega. Pakub välja ühe idee, koostab piltkava.

On raskustes ideede väljamõtlemisel, vajab abi piltkava koostamisel.

Ei oska ideid välja pakkuda. Ei osale piltkava koostamisel.


Lahendab probleemi loovalt, valmistab
animatsiooni vähese abiga.


Teab, kuidas teha animatsiooni, ei vaja juhendamisel abi (juhisteleht), loob pisimänguasjadest muinasjutu paroodia.


Animatsiooni teostamisel vajab vähest abi. Idee lahendab loovalt kasutades olemasolevaid pisimänguasju.

Vajab abi ja tööjuhendi korduvat selgitamist. Animatsioon jääb viimistlemata.

Ei saa tööjuhendist ja selgitustest aru, ei osale animatsiooni teostamisel.


Esitleb oma loomingut, toob välja olulise, analüüsib ja teeb järeldusi.


Analüüsib ja teeb järeldusi õpitu, kogetu põhjal. Oskab tuua välja olulise esitledes animatsiooni. Esitlus on kindel, küsimustele vastamise oskus suurepärane.


Esitleb animatsiooni, toob välja olulise õpitust ja kogetust. Analüüsil ebakindel, kõigile küsimustele vastust ei leia.

Esitleb animatsiooni, analüüs on puudulik, oluline jääb välja toomata.

Ei esitle animatsiooni, analüüs ja järeldused puuduvad.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.