Ülesanne:
Luua (paaristööna) üks seni kasutamata kaasaegse kunsti õpetamise meetod, mis põhineb mingil ametil.
Lõimida see mingi teise õppeainega.
Viia koolis läbi kaasaegse kunsti õpetamise tund, kus seda meetodit on kasutatud ja ühtlasi ja lõimitud kunstiõpetust vähemalt ühe ainega.
Dokumenteerida tundi ja teha sellest väga lühike esitlus (5 minutit) 22. oktoobri tunnis. Kes teeb paaristöö, võib ka esitleda koos paarilisega. Sel juhul on aega 10 minutit.
Kooliaste valida vabalt.
NB! Küsida lastelt piltide/videote kasutamisluba.
Vihje: Kristi Vinteri loengus said kõik lehe tabeliga, kus on ilusti kirjas, milliste õppeühiku osade jaoks meetodeid saab luua. Soovitame järele vaadata.
Tartu grupile
Ülesanne:
Luua (paaristööna) üks seni kasutamata kaasaegse kunsti õpetamise meetod, mis põhineb tuntud muinasjutul.
Lõimida see mingi teise õppeainega.
Viia koolis läbi kaasaegse kunsti õpetamise tund, kus seda meetodit on kasutatud.
Dokumenteerida tundi ja teha sellest väga lühike esitlus (5 minutit) 25. oktoobri tunnis. Kes teeb paaristöö, võib ka esitleda koos paarilisega. Sel juhul on aega 10 minutit.
Kooliaste valida vabalt.
NB! Küsida lastelt piltide/videote kasutamisluba.
Vihje: Kristi Vinteri loengus said kõik lehe tabeliga, kus on ilusti kirjas, milliste õppeühiku osade jaoks meetodeid saab luua. Soovitame järele vaadata.
Näide:
Punamütsikese meetod (arutlemiseks, info saamiseks ja andmiseks, õppimise suunamiseks ja/või õpitu kinnistamiseks):
Punamütsikese meetod (küsija ja vastajaga rollimäng) on inspireeritud hundi ja Punamütsikese vestlusest.
Meetod koosneb küsimisest ja vastamisest. Vastus peab tutvustama kaasaegset kunsti.
Osa õpilasi kehastub Küsijaks ehk publikuks, osa õpilasi Vastajaks ehk Kaasaegseks kunstiks.
Küsija on naiivne, siiras ja uudishimulik.
Vastaja püüab iga hinna eest kaasaegset kunsti positiivsest küljest näidata.
Küsija: Kuule Kaasaegne kunst, miks sinu juures nii vähe vaadata on?
Vastaja: Sellepärast, et idee on tähtsam kui vorm (või parem kui pilt vms).
Küsija: Kaasaegne kunst, miks sa tahad meile sitapurke näidata?
Vastaja:...(hea kui tekib arutleu, õige vastus polegi siinkohal nii oluline)
PS! Õpetajal võib igaks juhuks valmis küsimusi ja vastuseid olla.
Jne
Kunstitunni lõimimine matemaatikaga
Geomeetria - kuubi pinnalaotused
Konsulteerida matemaatika õpetajaga ja ajastada kunstitund ja matemaatikatund kus õpitakse kuubi pinnalaotust, samale nädalale. Tõenäoliselt alustab teemat matemaatika õpetaja.
Pakkida mingi kuubikujuline asi paberisse ja lõigata ära ülearused osad.
Kortsutada pinnalotused (võimalikult peenikeste kortsudega).
Laotada pinnalaotus uuesti lahti ja siluda sirgeks.
Täiendada saadud kujundeid selgete pinnalaotuste joonistega või matemaatiliste märkidega (n täisnurga tähistus vms)
Eksponeerida seeriana seinale, moodustada installatsioon, teha animatsioon vms.
Punamütsikese meetodil jaotatakse klass pooleks ja osad on Küsija/Publik ja teine osa Vastaja/Valminud teos.
Seekord on vastaja Valminud Teos.
Küsija (õpetaja või lapsed omavahel): Miks see nüüd kunst on?
Vastaja: (NB! Kõik vastused on õiged)
Olgem vabad ja julged oma meetodi loomisel!
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.